Tuesday, March 14, 2006

« آنها در برآورد نقش قبلي خود نيز بسيار دچار توهم اند، آنجا كه عطري مدعي است: "جنبش دانشجويي همراه با روشنفكران و برخي از گروههاي سياسي تحول خواه، پايه گذار حركت رفرميستي دوم خرداد شد."» [+]


ادعای عطری در مورد جریان‌های پایه‌گذار دوم خرداد سخنی کاملا درست و جامع است. اگر قائل بودن چنین نقشی برای جنبش دانشجویی را توهم بدانیم، معلوم نیست دوستان اصلاح طلب کجای عقبه‌ي حرکت دوم خرداد قرار خواهند گرفت. نگاه کنید به چهره‌ی سه نفر اول لیست منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس ششم.

اساسا چرا طرح شکوایه و درد دل نزد سناتور‌های آمریکایی مایه‌ي شرم است؟ یادم است معلم ادبیات‌مان تمام انتقادش به سخنان شاملو در مورد فردوسی این بود که چرا این حرف‌ها را دربلاد کفر به زبان آورده است.

نوشته‌ی شیرزاد نکات جالب توجه دیگری هم دارد. اما تنها توصیف مناسب برای مواضع او این است که نوشته‌اش چیزی جز یک « متفاوت‌اندیشی ساختگی و کاریکاتوری در میان جمع مشارکتی‌ها و نیز تلاش در جهت ایجاد موج توجه و بازخورد یست.» این نوشته‌اش را هم نگاه کنید.



توضیح: علارغم عضویت در کمیته مرکزی شاخه‌ي جوانان و همکاری نزدیک با شاخه‌ي دانشجویی مشارکت منطقه در فاصله انتخابات بهمن 78 تا خرداد 80، هیچ وقت به همکاری با انجمن های اسلامی
دانشگاه‌ تمایلی نداشتم و به خصوص از ساختار تشکیلاتی‌شان خوشم نمی‌آمد.
llink




0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Contact

Links